zondag 11 oktober 2015

Nieuws van LOL Malden

G E F E L I C I T E E R D LOL-ist (en) met je 1/2 marathon wedstrijd van de VENloop. en supporters bedankt




woensdag 25 maart 2015

Boost

Wat is lekker en ook nog goed om na een wedstrijd te gebruiken. Het zakje chips een dropje en chocolademelk dat weten we al maar volgens het Loopcentrum ook: zie weetjes!

maandag 9 maart 2015

Wedstrijdje

Denk eens aan de Kraaijenbergse-plassen loop. Voorinschrijven kan via

http://www.slagwerkgroep-linden.nl/kp-loop 



Het is weer bijna lente en dan is er natuurlijk de Kraaijenbergse-plassenloop en wel 
Op zaterdag 4 april a.s. om 16.30 uur  de 32e Kraaijenbergse Plassenloop in Linden, gemeente Cuijk

donderdag 29 januari 2015

Griep en Verkoudheid

Is GRIEP en VERKOUDHEID het zelfde?

Nee, het is een totaal ander virus wat voor deze "ellende" zorgt! Meer weten zie tabblad Weetjes

maandag 26 januari 2015

Hardlopen en Gezondheid



Bent u een groot deel van de dag aan uw bureau gekluisterd?
 Let dan op! Zitten wordt namelijk het nieuwe roken genoemd. Volgens de wereld gezondheidsraad (WHO) is lichamelijke inactiviteit op zich een onafhankelijke risicofactor voor diverse chronische ziekten en vroegtijdig sterven. Meer weten, zie: www.hetloopcentrum.nl onder het kopje Colum

dinsdag 20 januari 2015

Kleding bij kou en of wind


Lopen in de winter


Bij dit mooie winterweer, is het prachtig om te lopen. 
Denk echter aan onderstaande zaken: 
  •  - echt warm word je niet, je lichaam gebruikt de  meeste energie die normaal naar het lopen gaat  voor het warm blijven.
  • - denk aan goede kleding ivm onderkoeling:
  • - laagjes, zodat je altijd wat kleding uit kan doen op een beschut pad.
  • - muts (30% van je warmte verlies je door je hoofd onbedekt te laten)
  • - handschoenen
  • - Je lippen  insmeren met vet (zonder water)
  • - wintertight of je zomertight onder je lange tight om je bovenbenen warm te houden
  • - wind/sportjack om de wind tegen te houden
  • - ga bij een gevoels temperatuur van ca. -6 niet langer dan 30/45 minuten van huis
  • - las regelmatig 'bewegingspauzes' in van bv 20 seconde (tempowisselen of huppelen, armen draaien etc.)
Tot slot: ben je weer thuis dan goed drinken, want 'vorst neemt vocht' Je merkt dat vaak niet tijdens het hardlopen!

Zelf nog een tip? Laat even een reactie op dit bericht achter.

Trainers LOL Malden

zondag 28 december 2014

Foto's Kerstloop 2014

Op zaterdag 20 december jl. vond de jaarlijkse Kerstloop plaats.
Bijgaand een paar foto's.