maandag 31 juli 2017

ZOMERVAKANTIE 2017

ZOMERVAKANTIE 2017 🌞! ZOMERVAKANTIE 2017🌞! ZOMERVAKANTIE 2017 🌞!


De trainers van LOL gaan genieten van een wel verdiende vakantie.
Van 17 juli tot en met 26 augustus zijn er geen trainingen.

Vanaf maandag 28 augustus starten we weer met de eerste training van het
nieuwe loopseizoen 2017 - 2018.

Geniet van de vakantie en je eventuele loopje op je vakantieadres!!
Stuur je foto hiervan naar Karin.hardlopen@gmail.com. Deze worden dan op de site en Facebook geplaatst.

Beginnerscursus hardlopen 2017

Op woensdag 13 september start er weer een beginnerscursus hardlopen. Ken je minder ervaren lopers en mensen die graag (weer) willen beginnen? Attendeer ze dan op deze cursus. Zij kunnen elf weken lang wekelijks rekenen op deskundige begeleiding. Elke week een ander trainersduo. Met plezier en op een verantwoorde manier leren hardlopen staan centraal. De cursus duurt tot en met woensdag 29 november 2017. Daarna trainen de beginnende lopers tot de kerstvakantie mee met de woensdagavondgroep.

Kennismakingsbijeenkomst
Op woensdag 13 september van 19:00 tot 20:30 is een kennismakingsbijeenkomst in het sportcafé van de Veldschuur in Malden. Bevalt het goed? Dan kunnen geïnteresseerden zich meteen inschrijven. Kosten zijn 70 euro. Dit bedrag bestaat uit 60 euro cursusgeld inclusief led-lampje en reflecterend hesje. Voor die 10 euro extra trainen de beginners tot de kerstvakantie door met de woensdagavondgroep.

Aanmelden of voor meer informatie over deze cursus kan er contact opgenomen worden met Louisa via 

zondag 30 juli 2017

Kracht training


Tips uit maandblad Prorun van Marc Gerlings

 Squat met één been
Waar is deze oefeningen goed voor? Vooral voor je knie en je heup maar het heeft ook goede invloed op je enkel. Let er bij deze oefening op dat je goed recht boven je knie beweegt. Een te snelle en slordige uitvoering in onbalans belast je knie te eenzijdig.



Zet je beide voeten naast elkaar. Ga op één been staan en houd het andere been gestrekt, schuin, voor je uit. De hoek van je been dat je voor je uitstrekt is ongeveer 45 graden. Je handen kun je naast je houden als dat helpt met de balans. Beter is om je handen voor je borst te houden.

Zak nu langzaam door het been waar je op staat. Maak er een gecontroleerde beweging van. Houd je bovenlichaam recht en kijk recht voor je uit. Tot hoever moet je door je knie zakken? Ga in ieder geval niet verder dan dat je knie in een rechte lijn gezien voorbij je grote teen gaat. Voorbij dat punt wordt de belasting van je knie te groot.

Extra tip: zak niet door je heup. En let tijdens de herhalingen er op dat je mooie rechte bewegingen maakt. Doe 8 tot 12 herhalingen. Je kunt 2 tot 3 series toepassen met daartussen 40 tot 60 seconden rust.

maandag 17 juli 2017

donderdag 13 juli 2017

zondag 23 april 2017

Heumens Genieten

Vandaag hardloopclub LOL Malden gepresenteerd tijdens Heumens Genieten in het centrum van Malden. Eerste twee uren waren wind en wat regen nogal aanwezig. Daarna meer aanloop en een zonnetje. Van enkele belangstellenden hebben we de namen genoteerd.


vrijdag 3 maart 2017